• 14.08.2017,08:10
  • Eple & Guava Yoghurt med Müsli & Bær

    - MANDAG -
    En god start på dagen er så viktig!  Mange hopper over frokosten fordi de ikke har tid eller fordi de har vendt seg til å ikke spise frokost. Yoghurt med
    müsli og bær er et perfekt frokosttips hvis du bare vil ha noe lett og enkelt. 








    #frokosttips #yoghurt #yoghurtmedmusli #bær

  • 28.07.2017,13:36
  • Omelett med bacon & grønnsaker

    Denne omeletten er en sikker vinner om du har gjester på frokost eller lunsj. Server med nystekte rundstykker eller med et ferskt godt brød. Skjær opp litt agurk skiver og legg ved litt crispy salat. God helg!













    Ingredienser:
    ♥ 5 Egg

    ♥ 2-3 ss Melk
    ♥ Stjernebacon
    ♥ Rødløk
    ♥ Cherry tomater
    ♥ Paprika
    ♥ Brokkoli
    ♥ Norvegia, ost


    Slik gjør du:
    - Del baconpakken i to, stek dem til de er passe stekt i en stekepanne. Bruk en middels skål og visp sammen egg og melk.
    - Skjær opp grønnsakene i mindre biter, bland dem i eggerøren med unntak av cherry tomatene.   
    - Ha i eggerøren i en (mindre) paiform. Strø over litt revet ost + cherry tomatene. Stek omeletten ved 200 grader midt i ovnen 14-17 min.

    #omelett #glutenfri #glutenfrilivsstil

  • 14.05.2017,09:56
  • Havregrøt med bær, sukker & kanel

    God søndag!
    Ingenting er som en skål havregrøt med bær på en sen søndags morgen.










    Ingredienser:
    ♥ Havregryn, glutenfri, ca 100 g
    ♥ Lettmelk, laktosefri, ca 5 dl
    ♥ Matfløte, laktosefri, 1 ss
    ♥ Sukker/sukrin
    ♥ Kanel
    ♥ Smør

    ♥ Bær

    Slik gjør du:
    - Bruk en liten kjele med svisikker bunn. Vei opp ca 50 g havregryn, ha i kjelen. Vei opp ca 50 g havregryn til og kvern om til mel ved hjelp av miniblender eller kvern. Ha i kjelen og tilsett ca halvparten av melken + 1 ss fløte. La grøten tykne under stadig omrøring. Spe på med resten av melken. Når grøten er passe tykk er den ferdig. Strø over valgfri søtning, kanel, smør og bær.

    - Hvis du tåler laktose bruker du bare vanlig lettmelk og fløte.

    #havregrøt #glutenfri #laktosefri #bær

  • 05.05.2017,11:56
  • Mini Foccacia med soltørkede tomater

    Lyst til å overraske med noe digg til lunsj i helgen? Da må du prøve disse supergode mini foccacia'ene fylt med kylling, rødløk, agurk, mais, paprika og salatblader.

    God helg!








    Ingredienser:
    ♥ 500 g Semper fin mix
    ♥ 100 g Jyttemel
    ♥ 50 g Havremel
    ♥ 2 ss Maisstivelse
    ♥ 2 ss Fiberhusk

    ♥ 1 ss Timian
    ♥ 1 pk Tørr gjær

    ♥ 1/2 ts Sukker
    ♥ 1 ts Salt
    ♥ ca 5 dl Vann, lunket
    ♥ 2 ss Smør, smeltet eller flytende
    ♥ 2 ss Olivenolje

    ♥ Soltørkede tomater
    ♥ Flaksalt


    Slik gjør du:
    - Vei opp glutenfri havregryn. Kvern om til mel ved hjelp av kvern/ miniblender. Bland sammen alt det tørre (bortsettfra soltørkede tomater) i en stor bakebolle (kjøkkenmaskin). Mål opp vann, tilsett smør og olivenolje. Bland det våte i det tørre, kjør noen runder i kjøkkenmaskin. Bruk slikkepott for å samle deigen litt, kjør i kjøkkenmaskin til deigen er fin. La heve under plast i ca 1 time.

    - Bruk en kjevle og kjevle deigen til en passe størrelse. Bruk en liten skål/stor kopp eller lignende til å stikke ut mellom små rundinger. Legg foccacia'ene på et stekebrett med bakepapir. Bruk en spisepinne og stikk små hull i dem, putt soltørkede tomater i noen av hullene. Bruk godt med olivenolje som du pensler over, deretter strø over litt flaksalt. La dem etterheve lunt i ca 45-60 minutter.

    - Stek mini-foccacia'ene nederst i ovenen på 225 grader i ca 12-16 minutter.


    #minifoccacia #foccacia #glutenfrifoccacia #glutenfri #glutenfritt


     

  • 14.04.2017,11:09
  • Påskefrokost

    Påskefrokost trenger ikke være så komplisert!
    Hjemmebakt brød, eggerøre med vårløk & stekt bacon + et deilig fruktfat
    med vannmelon, kiwi & jordbær.












    #påske #påskefrokost #frukt #glutenfri

  • 02.04.2017,16:04
  • Yoghurt med granola

    Frokost/lunsj tips!
    Noe av det beste jeg vet er friske bær sammen med en nydelig yoghurt toppet med crispy granola. Aller helst hjemmelaget. Granola'en er fra forrige helgs oppskrift. Jeg valgte min yndlings Skyr, fersken & bringebær.






    #hjemmelagetgranola #yoghurt #granola #bær #glutenfri

  • 25.03.2017,11:34
  • Hjemmelaget granola

    Goood lørdag!
                                                                                                                                                                                   annonselenke

    Granola er perfekt til frokost! Sammen med yoghurt og bær eller som topping på smoothien. Det beste med å lage den selv er at du bestemmer hvilke ingredienser du selv vil ha og hvor mye fett, sukker og sødme du tilsetter. Denne oppskriften er kjempe god og virkelig verdt å prøve! Hjemmelaget granola
    kan også være et superkoselig gave-tips 






    Ingredienser:
    ♥ 130 g Havregryn (g-fri)
    ♥ 25 g Solsikkekjerner
    ♥ 30 g Sesamfrø
    ♥ 25 g Mandler
    ♥ 7-8 stk Pistasjnøtter
    ♥ 1 ss Kokosolje
    ♥ 2 ts Honning
    ♥ 1/2 dl Eplejuice

    ♥ 10 g Tranebær (tørket)
    ♥ 20 g Rosiner

    ♥ 1-2 ss Kokosflak
    ♥ 30 g Gojibær


    Slik gjør du:
    - Bruk en kniv og hakk opp: solsikkekjerner, mandler og pistasjnøtter. Ha i en middelsbakebolle. Tilsett havregryn og sesamfrø.

    - Bruk en liten kjele og varm opp: kokosolje, honning og eplejuice. Ta av platen når alt er smeltet og rørt sammen. Bland væsken i den tørre blandingen og rør godt med en slikkepott. 

    - Bruk et stekebrett med bakepapir, ha blandingen jevnt over  på papiret. Stek midt i ovnen på 180° i 10-13 minutter. Følg med på slutten av steketiden. Ha bakepapiret med den ferdigstekte blandingen over på rist. La det bli helt avkjølt.

    - Bruk en kniv og hakk opp tranebær, rosiner og gojibær. Når blandingen er helt avkjølt heller du alt over i en ny eller tørr bakebolle. Tilsett tranebær, rosiner, gojibær og kokosflak. Rør godt om, ha i en lukket boks eller krukke. 
    Enjoy!













    De supersøte hvite skålene passer perfekt til alt fra taco til forskjellig kos.
    Du får kjøpt dem 
    HER. 


    #granola #hjemmelaget #frokostblandning #glutenfri

  • 09.02.2017,12:52
  • Sprø og supergode knekkebrød!

    God torsdag, kjære lesere! 
     Er du lei brød om dagen? Da kan knekkebrød være et godt alternativ. Disse kan du spise med god samvittighet da de er supersunne! De holder seg godt i en lukket boks men også veldig fine å fryse. Personlig synes jeg disse hjemmelagde knekkebrødene er kjempe gode med brunost. 




    Ingredienser:
    ♥ 5 dl havregryn (glutenfri)
    ♥ 1,5 dl sesamfrø
    ♥ 2 dl solsikkekjærner 
    ♥ 1,5 dl linfrø
    ♥ 2 ts shiafrø
    ♥ 1 ts salt
    ♥ 1 ts honning
    ♥ 5 dl varmt vann


    Slik gjør du:
    Sett stekeovnen på 180°. Start med havregryn, mål opp 4 dl, kvern om til mel med blender eller kvern. Du kan kverne alle 5 dl med havregryn, hvis ikke du vil ha noen hele havregryn i knekkebrødene. Jeg pleier å hakke opp solsikkekjærnene. Bland alt det tørre i en bolle, rør en ts honning i  5dl varmt vann, bland det tørre sammen med vannet når honningen er rørt ut. Bland godt sammen og la deigen stå i 15 min. Bruk  en slikkepott for å fordele deigen jevnt utover på et bakepapir. (Deigen skal være svært klissete.) Prøv å fordel så tynt som mulig uten å dra hull. Til info: dette tar litt tid. Blir 2 brett. Stek i 10 min + 30 min. (Etter 10 min skjærer du opp firkantede knekkebrød) Slipp dampen ofte ut på slutten av steketiden + varmluft for å få dem så sprø som mulig.









    #knekkebrød #suntoggodt #glutenfri #økologisk

  • 29.01.2017,21:40
  • Verdens beste havrepannekaker

    Disse havrepannekakene er bare sååå gode! De er i tillegg sukkerfri og fri for hvetemel, spis med god samvittighet! Perfekte til kveldsmat eller til helgefrokosten. Super enkle å lage og passer til både store og små!





    Ingredienser:

    ♥ 50g havregryn (glutenfri)
    ♥ 10g kokosmel
    ♥ 1/2 ts bakepulver
    ♥ Et lite dryss kanel
    ♥ 1/2 - 1 ts sukrin gold
    ♥ 2 store egg
    ♥ 1 dl lettmelk


    Slik gjør du:
    Bruk en miniblender eller en kvern for å lage mel av 50g havregryn. Bland alt det tørre i en bolle. Bland egg og melk i en annen bolle. Spe på med melblandingen litt og litt for å få røren klumpfri. La røren stå i noen minutter før du begynner å steke dem. Bruk litt smør til steking og lag små runde pannekaker. De blir saftigere hvis du passer på å steke dem kort på hver side. Pannekakene er veldig gode inntil bær, jeg har valgt halvfrosne blåbær med litt sjokolade.  (Dropp sjokoladen hvis du vil ha dem helt sukkerfrie) 









    #havrepannekaker #glutenfri #sukkerfri

    Om meg

    glutenfrilivsstil

    Velkommen til glutenfrilivsstil.blogg.no Mitt navn er Kristin, 22 år og bor i Skien sammen med min kjære samboer. Jeg er ei glad og positiv jente, som har en lidenskap for baking og matlaging. Her på bloggen min får du oppskrifter laget av meg, alt jeg lager er glutenfritt. Hope you enjoyy! Følg meg på instagram: glutenfrilivsstil Kontakt meg: kristin_on@hotmail.com

    Søk i bloggen

    Kategorier



    Arkiv




    Bloggdesign

    Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no